dilluns, 21 de desembre del 2009

Intervenció de síntesi

La meva experiència amb el bloc ha estat positiva i productiva. Crec que n’he sabut treure bastant de profit. M’ha semblat una eina molt útil per poder comunicar a la resta de companys de classe moltes de les meves opinions i compartir notícies de premsa i vídeos extrets del Youtube.

He intentat portar el Bloc al dia i en moltes ocasions la premsa m’ha ajudat a realitzar algunes de les meves intervencions en aquest. Moltes de les notícies que hi trobava m’eren de gran ajuda, bé perquè parlaven d’educació, o bé perquè s’hi parlava de les noves tecnologies a les aules.

Algunes de les meves intervencions han estat simples reflexions o petits comentaris sobre temes que considerava d’interès.

Gràcies a la creació del Bloc també he recuperat l’hàbit que tenia de llegir el diari, de manera que quan buscava notícies que em poguessin interessar, també parava atenció als altres esdeveniments que passaven en el món informant-me d’aquesta manera del que succeïa el dia a dia.

M’ha agradat també poder veure diferents punts de vista i veure com els altres companys de classe s’anaven motivant (alguns més que altres) amb el seu manteniment del bloc. M’he pogut informar sobre altres punts de vista fent un cop d’ull en molts d’ells i veure diferents opinions i altres notícies diferents a les meves que també em semblaven curioses navegant i analitzant-los.

En altres ocasions he fet servir el bloc com a diari personal ja que en alguna ocasió he publicat algun vídeo en l’aula de música i he explicat alguna de les sessions que fèiem a seminari amb el Francesc. M’ha semblat una manera de poder comunicar les meves vivències personals a la universitat.

Al igual que totes les xarxes socials, el bloc també té alguna cosa que fa que t’enganxis i en moltes ocasions m’he estat mirant alguns dels blocs dels meus companys llegint el seu diari de seminari o veient altres de les seves publicacions.

A nivell educatiu, trobo que la cració d'un bloc és el suport a la tasca escolar, i si això facilita l'aprenentatge del nen, benvingut sigui.

Una de les intervencions més significatives des de setembre fins ara ha estat la creació del vídeo personal creat amb el Windows Movie Maker amb el text que nosaltres volíem i amb la música que nosaltres escollíem. Mai havia utilitzat aquest programa i sincerament m’ha agradat molt fer aquesta pràctica de vídeo. Trobo que a part de fer un vídeo com a treball, també se li poden treure altres utilitats, ja que per exemple també pots fer un regal a algun familiar, amic o parella fent una mena de reportatge amb fotos significatives i una música que a tots agradi i donar-ho com a regal. Trobo que té un gran valor sentimental.

El meu resultat final em va sorprendre ja que no m’hagués pensat que seria capaç de fer un vídeo que m’acabés convencent, cert és que va haver un procés de recerca i de tria de música i imatges i que va ser complicat coordinar-ho amb la música però finalment el resultat va ser l’esperat.

La pràctica de com crear un correcte PowerPoint també m’ha estat de gran utilitat. Si que tenia nocions de com s’havia de realitzar un bon Power, però sempre hi ha detalls que falten, que no hi apareixen o que no estan correctament utilitzats. Aquest programa ens pot ser molt útil al llarg de tota la carrera ja que el PowerPoint que vam fer quan vam presentar el tema de debat no serà l’únic que farem. En altres mòduls ja ens estan demanant feina i treballs a fer amb aquest programa de manera que ens ha està molt útil posar en pràctica els coneixements de com realitzar un bon PowerPoint i de com poder sintetitzar i resumir conceptes en l’ordinador. Segons el meu punt de vista aquesta pràctica ens ajuda a tenir més clars els conceptes clau que s’han de tenir presents en la seva realització d’un útil i correcte Power, amb idees, síntesis i conceptes clau per ajudar a fer més entenedora la nostra exposició.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada