La cultura lliure és tota aquella creació que promou l'elaboració i la difusió de cultura tenint en compte els principis de llibretat equiparables als del programari lliure (free software)
La cultura lliure és un estil de vida que pretén fer arribar coneixements i aprenentatges de manera igualitaria a tothom. Defensa el dret que tots nosaltres tenim en descobrir i per tant, el seu objectiu és vetllar per tal de que aquests coneixements siguin gratuïts.
En relació amb això es troba lligat el terme software lliure. Aquest últim defensa que cal respectar la llibertat dels usuaris i per tant aquest, un cop té un producte a la seva abast pot copiar-ho, modificar-ho, estudiar-ho... en definitiva, fer-ho servir de manera lliure, però sense ànim de lucre. Es tracta de fer arribar als altres el nostre coneixement.
En relació amb això es troba lligat el terme software lliure. Aquest últim defensa que cal respectar la llibertat dels usuaris i per tant aquest, un cop té un producte a la seva abast pot copiar-ho, modificar-ho, estudiar-ho... en definitiva, fer-ho servir de manera lliure, però sense ànim de lucre. Es tracta de fer arribar als altres el nostre coneixement.
A continuació se'ns plantejen unes situacions de les quals només hem de triar una, la que sigui més adient per a definir el terme de cultura lliure.
Segons el meu punt de vista, crec que la opció correcta és la -B-, comentar als alumnes que copiin i enganxin imatges al Google sobre la terra i que les vagin comentant en un document de Word.
Aquest treball només estarà restringit en l'àmbit escolar i no sortirà al àmbit public. Aquesta publicació, hauria de inclure de totes maneres l'autor i la adreça de les fotografies (copyright) ja que sempre s'han de reconeixer d' on venen i de qui són les imatges seleccionades.
Trobo que de les 4 és la més acertada.
La resta de les opcions trobo que no estan massa relacionades amb aquest tema de cultura lliure, ja que en el cas -A- aquest terme queda totalment restringit. En aquest cas només se'ns presenta un model únic de bambes deportives fet que originarà problemes entre alumne-professor i família-professor. En el primer cas es poden queixar de que aquest model no els hi agrdada, els hi és incòmode i que ells ja tenen bambes i no tenen perquè compar-se unes de noves. En el segon cas la família donarà suport al fill ja que els pares no tenen perquè pagar un preu tan elevat de bambes quan al mercat pots trobar de més econòmiques (dedueixo que són cares per la informació del model de la bamba) a més a més si només les han d'utilitzar per jugar a bàsquet no els hi surt rendible la compra. Aquest cas podria arribar a originar una reunió de pares i professors per acabar de decidir quina solució es trobaria.
En la opció -C- trobo que el professor fa malament de restringir i només dir que el treball s'ha de completar amb el PowerPoint 2007, ja que si un alumne no té aquesta versió a casa seva se l'hauria de descargar i pagar. El tutor podria haver buscat alguna alternativa i realitzar el treball amb un altre programa que sigui de cultura lliure, ja que aquest no ho és. Podría haver fet el treball amb altres programes de software lliure com l'Open Office que un dels avantatges que té és que és gratuit i no cal renovar-lo, de manera que els alumnes podrien fer el treball sense cap tipos de problema
La última opció, -D- la de entrar a la botiga de postals i agafar-ne per ensenyar-lis al pares trobo que també restringeix el significat de cultura lliure. A més a més no diu comprar, que seria la paraula més adient i no "agafar-ne" que s'entén amb el sentit de robar.
A més a més pot ser que els alumnes portessin càmares de fotografia per poder fer fotos i prefereixin ensenyar les fotografíes que ells mateixos han fet i no comprar una postal que segurament anteriorment altres ja han comprat. Mostrant les fotos demostra originalitat, ja que no hi hauran imatges iguals igualment que s'hagin fet desde el mateix angle, a més a més...i si els alumnes prefereixen comprar una altre cosa de record per els pares que no sigui una postal?
Segons el meu punt de vista, crec que la opció correcta és la -B-, comentar als alumnes que copiin i enganxin imatges al Google sobre la terra i que les vagin comentant en un document de Word.
Aquest treball només estarà restringit en l'àmbit escolar i no sortirà al àmbit public. Aquesta publicació, hauria de inclure de totes maneres l'autor i la adreça de les fotografies (copyright) ja que sempre s'han de reconeixer d' on venen i de qui són les imatges seleccionades.
Trobo que de les 4 és la més acertada.
La resta de les opcions trobo que no estan massa relacionades amb aquest tema de cultura lliure, ja que en el cas -A- aquest terme queda totalment restringit. En aquest cas només se'ns presenta un model únic de bambes deportives fet que originarà problemes entre alumne-professor i família-professor. En el primer cas es poden queixar de que aquest model no els hi agrdada, els hi és incòmode i que ells ja tenen bambes i no tenen perquè compar-se unes de noves. En el segon cas la família donarà suport al fill ja que els pares no tenen perquè pagar un preu tan elevat de bambes quan al mercat pots trobar de més econòmiques (dedueixo que són cares per la informació del model de la bamba) a més a més si només les han d'utilitzar per jugar a bàsquet no els hi surt rendible la compra. Aquest cas podria arribar a originar una reunió de pares i professors per acabar de decidir quina solució es trobaria.
En la opció -C- trobo que el professor fa malament de restringir i només dir que el treball s'ha de completar amb el PowerPoint 2007, ja que si un alumne no té aquesta versió a casa seva se l'hauria de descargar i pagar. El tutor podria haver buscat alguna alternativa i realitzar el treball amb un altre programa que sigui de cultura lliure, ja que aquest no ho és. Podría haver fet el treball amb altres programes de software lliure com l'Open Office que un dels avantatges que té és que és gratuit i no cal renovar-lo, de manera que els alumnes podrien fer el treball sense cap tipos de problema
La última opció, -D- la de entrar a la botiga de postals i agafar-ne per ensenyar-lis al pares trobo que també restringeix el significat de cultura lliure. A més a més no diu comprar, que seria la paraula més adient i no "agafar-ne" que s'entén amb el sentit de robar.
A més a més pot ser que els alumnes portessin càmares de fotografia per poder fer fotos i prefereixin ensenyar les fotografíes que ells mateixos han fet i no comprar una postal que segurament anteriorment altres ja han comprat. Mostrant les fotos demostra originalitat, ja que no hi hauran imatges iguals igualment que s'hagin fet desde el mateix angle, a més a més...i si els alumnes prefereixen comprar una altre cosa de record per els pares que no sigui una postal?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada